ИНТЕРЕСНА И МНОГО ЗАБАВНА СЕМЕЙНА ИГРА ЗА ВКЪЩИ

Ето го и новото предложение с игри за вкъщи за родители и деца от екипа на Jagadamba Academy!

За да прекарате времето с децата си по един сплотен, вълнуващ и креативен начин, сме ви подготвили една настолна игра, която можете да създадете в домашни условия. Тази игра освен, че ще гарантира уникална и много забавна семейна вечер – ще развие и ценни умения, качества и нови знания!

Научете за семейната програма „Тиймбилдинг родители с деца“ >>

Игра ШАПКА/ТЕНДЖЕРА 

Защо избрахме именно тази игра? Защото това е една от любимите игри на децата и тийнейджърите, които посещават летните ни академии, която играем в една от тематичните вечери на лагера –  „Вечер на настолните игри”.  Забавлението е гарантирано, а освен това тази игра ще развие креативността, артистичните умения, паметта, любознателността и колаборацията между членовете на семейството.

За да създадете играта не е нужно нищо повече от лист хартия, химикалки, шапка или тенджера и много добро настроение!

Брой участници – минимум 4-ма максимум 10, 12. Трябва да сте четен брой.

Възраст: 8 – 80 г.

Подготовка за играта:

Нарежете листа хартия на малки листчета.

Всеки играч трябва да вземе 5 малки листчета и да напише на всяко едно по една дума от следните категории:

  Растение

  Животно

  Герой от приказка

  Географско място

  Съществително /съществителното може да е всякакво – самолет, лъжица, море/.

Всеки пише листчетата си тайно от останалите. Когато всеки напише думите си, всичките листчета се пускат в шапката/тенджерата.

След това се разделяте по отбори по 2-ма. Можете да си изберете другарчета или да използвате метод за случайно разпределяне на отбори (например с написано по едно число на всяко листче – 1, 1, 2, 2 , 3.3 ако сте три отбора например и всеки си тегли номер).

Изберете кой от всички играчи ще отговаря за времето и ще засича с хронометър по 60 секунди на играч.

Играта е разделена на 3 кръга.

Първи кръг

Започва първият отбор (този, който е изтеглил цифрата 1). След това редът за следващия отбор е по часовниковата стрелка. В отбора се избира кой от двамата ще тегли думи и кой ще познава. Когато отново дойде ред на същия отбор, този който е теглил познава, а този който е познавал тегли думи и обяснява/.

Този, който сте се разбрали да тегли – застава до шапката/тенджерата. Засичат му се точно 60 сек. През това време той трябва да тегли думи от шапката/тенджерата и да ги обяснява на съотборника си с колкото думи иска, но без право да използва корена на думата / например ако обяснява думата „самолет” не може да каже „нещо, което лети”, но може да обясни „превозно средство във въздуха”/. Играчът трябва да обясни колкото се може повече думи за 60-те сек, които има. 

Всички думи, познати от съотборника се заделят на страни и остават в отбора до края на първия кръг. След като времето изтече, се записват точките и е ред на участник от противниковия отбор. Той повтаря същото, познатите думи се изваждат и точките отново се записват. Идва ред на другия участник от първия отбор да обяснява дума на съвсем същия принцип. Така играчите се въртят, докато всички думи в шапката свършат.

Втори кръг

Всички думи се връщат обратно в шапката. Участниците започват втори кръг в последователността, в която са свършили първи (ако последният от първи кръг е бил отбор номер 3, втори кръг започва отбор номер 4).

Той тегли дума от шапката и трябва да я обясни на съотборника. Този път има право да използва само 1 дума (например: ако иска да обясни думата „самолет“, може да използва „превоз “ или „небе“). Отново важи правилото за корена на думата.

Както и в първи кръг, всеки участник има 60 сек. да обясни възможно най-много думи. Думите, които са познати се записват като точки и се вадят от шапката. Думите, които не са познати от отбора се връщат обратно загънати в шапката. Накрая на кръга се изчисляват точките и се събират с тези от първи кръг.

 Трети кръг

Играчите започват кръга в последователността, в която са свършили предишния кръг. Този път всеки участник има 60 сек. да обясни възможно най-много думи, но няма право да говори или да използва звуци. Той трябва да обясни думата на съотборника си само чрез мимики и жестове, като посочването е забранено (например: ако думата е „телевизор“, не можете да посочите телевизора, който се намира в момета в стаята, а трябва да намерите друг начин да обясните думата).

Участниците се въртят като в предните два кръга и играта приключва тогава, когато  не е останала нито една дума в шапката/тенджерата. Играта печели отборът, събрал най-много точки от трите кръга.

Забавлявайте се и се отпуснете в компанията на любимите хора. Насладете се на пълноценно прекараното време заедно!

Очакавайте още предложения за семейни игри по време на карантина.

Автор: Мартина Велева

Научете за семейната програма „Тиймбилдинг родители с деца“ >>>

Споделете статията! Изберете платформа.